15 oktober, 2016

Hondenpoepzakjesautomaten op het Oranjepad

Het is eindelijk zover! De hondenpoepzakjesautomaten hangen op het Oranjepad. De Dorpsraad Bruisend Hoornaar hoopt, dat de overlast door de hondenpoep hierdoor tot het verleden zal gaan behoren.

Reden voor aanschaf

Enige tijd geleden maakte de Stichting Vrienden van WOZOCO De Zes Molens de Dorpsraad Bruisend Hoornaar erop attent, dat er op het Oranjepad en op de jeu-de-boulesbanen bij het woonzorgcomplex De Zes Molens vaak hondenpoep lag. De oplossing, die zij hiervoor graag zouden zien, was een hondenpoepzakjesautomaat. De dorpsraad besloot twee automaten aan te schaffen.

Uiteindelijk samen proberen dit probleem op te lossen

Onlangs werden de automaten opgehangen, wat veel publiciteit in de regionale kranten kreeg, zoals dit artikel in het AD Rivierenland: Hondenpoepzakje voor schone jeu-de-boulesbaan
Zoals u in het artikel kon lezen, was de hulp van de dorpsraad gewenst, omdat de gemeente Giessenlanden de automaten niet wilde ophangen. De gemeente Giessenlanden wilde wel de zakjes verschaffen. Dorpsgenoot de heer Den Toom toonde zich bereid de zakjes wekelijks aan te vullen. Op deze manier leveren alle partijen -inwoners, de gemeente Giessenlanden en de Dorpsraad Bruisend Hoornaar- een bijdrage om te proberen dit probleem op te lossen!