Beheer van de inhoud van de strooizoutbakken voor strooizout bij seniorenwoningen in Hoornaar.

Er staan zes strooizoutbakken voor strooizout bij seniorenwoningen in Hoornaar. Deze zijn door de Dorpsraad Bruisend Hoornaar aangeschaft en geplaatst in 2014. De bakken hebben een inhoud van 100 of 750 liter. Ze zijn te vinden bij De Zes Molens, Giessenland, Vissersland, De Schans, Weide en het Dirk IV-plein. Meer informatie hierover kunt u lezen bij het gerealiseerde project ‘Plaatsen van strooizoutbakken’.
Er zijn vrijwilligers, die het zout strooien bij gladheid. De dorpsraad zorgt voor het aanschaffen en het aanvullen van het strooizout. Deze vrijwilligers en de dorpsraad zorgen er op deze manier samen voor, dat senioren veilig de straat op kunnen in tijden van gladheid.

Wat is er tot nu toe gedaan?

• Er is strooizout aangeschaft: er is een voorraad van 600 kg in zes zoutbakken. Tevens is er nog 300 kg in het depot bij Van Hoven te Noordeloos.
  • Het zout is jaarlijks aangevuld in de strooizoutbakken.

Wat staat er op de planning?

• Jaarlijks vinden de volgende werkzaamheden plaats:
    • In november worden de twee strooizoutbakken van de Weide en De Schans weer op hun plek gezet. Deze bakken staan namelijk tussentijds op de gemeentewerf, aangezien zij anders in de weg staan.
    • In november worden de sloten gecontroleerd.
    • Er wordt geïnventariseerd hoeveel strooizout er nog is.
    • De strooizoutbakken worden, indien nodig één of meerdere keren per jaar, bijgevuld.