Gladheidsbestrijding bij seniorenwoningen in Hoornaar door middel van het plaatsen van strooizoutbakken.

In 2014 heeft de dorpsraad het initiatief genomen om strooizoutbakken te plaatsen bij seniorenwoningen in Hoornaar, aangezien de gemeente alleen nog zorgde voor gladheidsbestrijding van doorgaande wegen. De bakken zijn voorzien van sloten, die beheerd worden door vrijwilligers. De dorpsraad zorgt jaarlijks zo nodig voor de aanschaf en de aanvulling van het strooizout. U kunt hier meer over lezen bij het lopende project ‘Strooizout’.

Uitgevoerd door:

• Bestuursleden (zittend en voormalig) van de dorpsraad: Arie de Leeuw, Adrie van Dijk, Marlous Boer, Ad de Kraker en Stefanie AndrĂ©.

Wat is er gedaan?

• De aanschaf van vier strooizoutbakken met een inhoud van 750 liter en twee strooizoutbakken met een inhoud van 100 liter.
  • De aanschaf van sloten voor de bakken.
  • De plaatsing van  de zes strooizoutbakken bij seniorenwoningen in Hoornaar, te weten bij De Zes Molens, Giessenland, Vissersland, De Schans, Weide en het Dirk IV-plein.
  • Het zoeken van vrijwilligers voor het beheren van de sleutels en het strooien van het zout in tijden van gladheid.